fredag 27 mars 2009


Då var det dags igen då. Ni som känner mig vet att jag hellre lägger uppmärksamheten på omgivningen och eventuella faror i trafiken än på hastightesmäteren när jag är ute och kör bil. På en 30-sträcka inne i Örebro dundrade jag fram i vanvettiga 40 km/h. Som tur var stoppade polisen mig i en kontroll. - Kontroll av nykterhet och körkort!, sa den artiga unga polisen. Det var ett helt gäng unga poliser så det var antagligen aspiranter som var ute och övade tillsammans på att skjuta bilister med laserpistol. När han sagt det dök polis nr 2 upp och tillade att det gått lite fort. Efter att jag erkännt på plats fick jag ett inbetalningskort på 2000kr för att bota min synd. Körkortet fick jag givetvis också visa upp och sedan kunde jag åka vidare......... Alltså kunde jag ha varit klapp kanon berusad eftersom de glömde alkokontrollen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj anonym och skriv med namnet i texten istället!