fredag 3 april 2009

Nybörjare!



Jon, Johan, Henrik och Peter med E-type-frillan!


Så här såg vi ut 1996 på Power Big Meet. Raggarbilen är en Mercedes-Benz 230.6 som jag fått av min morbror. Jag fick bilen eftersom det var hans gamla bruksbil, han hade köpt sig en Volvo 760 -82:a istället. Johan och jag jobbade som galningar med Mercedesen. Bytte topplock, bromsbackar, bromsslangar m.m. Tack vare Johans oräddhet fixade vi de 21 "poäng" bilen fick vid den första besiktningen till kanske 3 och då var det OK att köra! På Powermeet fick vi höra både glåpord och beröm för vår "udda" raggarbil. Jag har för mig att jag blev erbjudan att sälja bilen två gånger dessutom. Kl 9 på lördagmorgonen lämnade vi Belitzgatan i Arboga och vi var inte tillbaka förrens kl 9 dagen efter. Vi "vann" cruisingen kan man säga. När vi åkte från cruisingsträckan var det bara vi och städmaskinerna kvar. Jag hade kört hela tiden och druckit litervis cola, jag var så trött att jag också kände mig full. Ni som var med kan gärna fylla i med anektoter. Det var ju nån damstrumpa som skulle på generatorn, kylarfontäner, ravioli och folköl, en mobil som badade i cola och lite annat jag minns suddigt.

4 kommentarer:

  1. Haha! Ni fick med Etype i bilen på power meet. En Mercedes E-type kanske?

    SvaraRadera
  2. Haha vilka fjuniga typer! Något som jag minns var en gång när bilen höll på att koka och vi svängde in på något industriområde. Någon modig öppnade kylarlocket och det som sprutade ut var brungrått och trögflytande.... Stackars bil, men kul var det.

    / Henrik

    SvaraRadera
  3. Fyfan vad nördiga vi ser ut, vi ser ut att ha hoppat av traktorn och kommit in till storstan=)

    När vi köpte damstrumpan då remmen gick sönder så kommer jag ihåg att det satt två st riktigt feta kvinnliga raggare brevid macken med neddragna byxor och pinkade, totalt wasted.

    Men skiftade vi inte bara rem och tog styrservoremmen och krängde på den på pumpen?

    Bekväm skuff var det iallafall hehe.

    SvaraRadera
  4. Frank, jag ville bara tillägga en sak. Kommer du ihåg hur mycket vi svor när vi skulle montera toppen. Själva vattenöverföringen från blocket till toppen? Den där lilla jävla nippeln som var helt trasig och som inte verkade gå att få tag på!
    Limmade vi inte på en tioöring så det höll tätt?=)

    Ännu en liten sak jag kommer ihåg under B.P.M kommer ni ihåg när vi var tvungna att stanna för att det skrammlade så himla mycket? det var hjulbultarna på ett bakhjul som lossnat och flög omkring inne i navkapseln!

    Och skuffkörning i 110km/h haha.

    Jag gjorde av med en back heineken per dag och ibland så var jag tvungen att komplettera med några folköl då jag var riktigt törstig.

    Sicka minnen haha.

    SvaraRadera

Välj anonym och skriv med namnet i texten istället!