torsdag 8 oktober 2009

Folkets Park Riddarhyttan


En välkomnande entré till en stor och välbygd park för fest för folket!


Hederliga gamla fällstolar i perfekt lutnig för bästa sikt mot stora scenen. Jag kommer att tänka på gamla filmklipp på konserter med Buddy Holly mfl. när publiken faktiskt sitter ned i bänkraderna och avnjuter rock 'n' rollen. Som tur är finns en väl tilltagen yta framför scenen för stuffande, skrikande och dansande!!!



Jag ser fram emot och hoppas att parken kan leva upp igen så jag kan köpa korv med bröd och Trocadero ur någon av de många luckorna.


Stora byggnader som hittills är välbehållna.



Stolar med klädsel av äkta galon är stilenligt, praktiskt och coolt.



Lång och trevlig asfalterad gång från entrén till partajets epicentrum. Man kan riktigt känna den stora, pirriga förväntan unga pojkar med brylcréme i håret och flickor med nyköpta nylonstrumpor gått denna väg otaliga lördagskvällar i svunna tider.
Rykten förtäljer att en viss Kjell Gustafsson (mer känd som "Kjelle Power") har köpt hela klabbet! Om det är så: -Kjelle, sätt igång och gör något kul nu då! Rockabillyfestival, Länge leve Folkparken! Nostalgikonserter, folklustspel, you name it!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Jag undrar om jag får låna dina blder på olkparken till en sida på facebook som handlar om våra svenska festplatser och folkparker.
    Hör av dig på info@markuz.se

    // Mackan

    SvaraRadera

Välj anonym och skriv med namnet i texten istället!